29 August 2010

網上學習的連結

早前,即四五月時。大概因為睇海外升學的資料,開始留意大學的網站,又可能是諗起MIT 講Hofstadter本書的那個course,醒起其實好多大學有免費course。今日想搞返個介紹或索引。希望各方好學之士能用得著。以下的分類只是方便我,分類間會有些重覆的地方。

一些索引網站
Guide to Online Schools- Free Online Classes 
Open Culture- Free Online Courses from Top Universities

大學分類
耶魯
加州柏克萊分校 (在右邊選擇過去的課)
麻省理工
Tufts
University of Notre Dame

哲學
其實好多學校都會有lecture outline 同reading list,例如劍橋哲學系。覺得劍橋真係好好。相較之下,牛津比較無咁多野外人睇。不過有的就好似LSE咁無咁開放,不過都有Indicative Reading,好似Philosophy of Economics咁。Sussex 個MA in Social and Political Thought 都有Reading list 同一的Seminar/tutorial questions。其實中大哲學系都有reading list。對一開始認識某新領域有幫助,起碼知道睇咩書。(原來唔記得港大) 港大哲學系其實仲多野睇!

其實知道有呢種資源,但由於生性極其懶惰,只係聽左/讀左好少。不過可以推薦一的明星Courses.係UC Berkeley 的Philosophy of SocietyPhilosophy of Mind。係John Searle 教。

經濟
最近發現經濟底係對了解社會十分有幫助。發現左一個咁既索引網-Schools of Thought 同 The History of Economics Thought Website。應該係The New School 的作品(姐係呢個世界仲有好多經濟學派既。)另外俾我發現左馬克思經濟學學者的網站,都係The New School 的教授。入面有 online course 講馬克思批判資本主義。

芝加哥大學個經濟系應該無course outline 或課本都無。想睇芝加哥學派此路就不通,還是睇wiki。LSE 就都有indicative reading 睇。

其他有趣野
就係呢個Physics for Humanists。其實點解香港唔見有呢種諗法既course。另一個正野就係一開始講既Gödel, Escher, Bach: A Mental Space Odyssey

雖然我知道自己挑了許多英美名校。沒有歐陸其他的,實在是因為我懶惰。當然我也不是鼓吹名校如oxbridge 就一定好,以上只係我知道及我偏頗地知道的資源。多是根據我的興趣及睇海外留學所碰到的學校。歡迎提供其他有用的資源。

1 comment:

  1. Could you remove the link to Guide to Online Schools on this page? We were hit by a Google manual penalty and I’m trying to get links like these taken down. You can email me with any questions - thank you.

    kim@sreducationgroup.org

    ReplyDelete